Известие

Collapse
No announcement yet.

Това ли е краят на една Алфа?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Това ли е краят на една Алфа?

    Взех 1 емоционално решение, предполагам, че е глупаво и ми се иска вие да кажете нещо по-рационално.

    Преди няколко дни слеобяд на връщане от морето не ми се пътуваше 3 дена и 3 нощи и подкарах с 140-150 км/ч. След 15 минути взе да се чува някакъв необичаен шум, по принцип мойта си е адски шумна- нищо не съм правил по темата вариаторен комплект. Реших, че ще да е от климатика. След като се концентрирах установих, че температурата на охлаждащата течност ми е към 100 градуса. Намалих, температурата веднага се нормализира, поослушах се и продължих с 120км/ч, като си следях температурата.

    След това магистралата свърши и карах нормално, от Ямбол продължих с 130 км/ч, пробвах я още 1 път до 140км/ч без климатик но след няколко минути пак вдигна температурата до 100 градуса и аз веднага отпуснах и тя се върна на 90 градуса. Проблемът очевидно не е свързан с климатика. След 20-30 минути на 130 км/ч от ауспуха почна да пуши интензивно тъмно син пушех, както болидите от формула 1, като им се скапе двигателя...и аз се скапах. Спрях гледах, всичко е наред, но над 4000 оборота и на празен ход почва да пуши. Прибрах се с около 120км/ч (около 3800 оборота) (до тази скорост си върви, не загрява и не пуши) и мислех и премислях...

    ...и просто трябва да спазя 1 правило на старите шофьори- станал ли е 1 двигател за отваряне, значи е станал за изхвърляне.

    Моля за съвет от хора с опит по темата. Проблемът е , че след 1000 километра съм за ремъци, ролки и т.н.... и не знам какво да правя...

    П.С.
    Колата е гледана, слушана, обичана, много жалена, дет се вика 1 гуми не са въртяни с нея, никога не
    ме е предавала, не гори масло изобщо, между смените не доливам нищо. Термостатът е сравнително нов, с
    нов антифриз съм, не губи охладителна течност, дава разумен разход на гориво. Със свещите на Дензо
    съм, също сравнително нови. По принцип като всяка кола на тия години е за стъпков, дебитомер и ламбда
    сонда, но досега това не и беше проблем. Моето обяснение е, че за 5- 6 години в Пловдив радиатора е
    натрупал много прах, въпросния ден беше много горещо и не е било за напъване. Оня шум сигурно е била перката на най-високата възможна степен. Само тоя пушек много прилича на изгорено масло... сегменти и т.н...
    --------------------------------
    Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

  • #2
    Първо да почнем със маслото?Какво масло и наливаш?
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
      Първо да почнем със маслото?Какво масло и наливаш?

      Дам ако не е селения,троши мотора.
      Alfa romeo GTVex
      Alfa romeo 159 08"16V JTDmex
      Audi A6 Avant 09" 3.0 TDI S-line Quattro
      Аudi A3 1.8 20V 02"

      Comment


      • #4
        Загряването е възможно да е от водна помпа , а след като си "постоплил" мотора доста нищо чудно вече да започне да ти се губи и по малко масълце.
        Alfa Romeo146 1.6i BOXER 96г.

        Comment


        • #5
          според мен станал ли е 1 двигател за отваряне най-добре да се отвори и да се направи... а не да се взема "нов" както ти казваш и след някои друг километър и той да трябва да се отваря ..
          alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
          Fiat punto GT in progress ~200hp

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от dilian alfa gtv Покажи съобщение
            Дам ако не е селения,троши мотора.
            че какво повече е селенията от другите масла?????
            Alfa Romeo 166 2.4jtd 140hp 2001

            Comment


            • #7
              Моя съвет е да я закараш да ти премерят компресията, да драснеш тук какъв е резултата и някой по-компетентен ще ти каже какво и е. Това е през компютрите.
              Alfa Romeo 145 1997 1.4 TSpark 103 h.p.

              Comment


              • #8
                Е, затова го обичам тоя форум. Мисля си, че всичко ми е наред и вие още на първата секунда ме набарвате в издънка.

                Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil? Антифризът ми е Selenia Paraflu, син.

                Нивото на маслото от максимум е паднало на 2 мм под максимума, ако от мин до макс приемем, че е около 20-30 мм. Водната пома съм я сменял преди 50 000 км и сега принципно пак мислех да я сменя само, че случката ми обърка плановете.

                Ами, не става дума да се взема "нов" двигател, а направо да се взема "нов" автомобил с двигател, който не е туин спарк...

                Попрочетох по форума за пушещи двигатели и може би съм видял само това, което съм искал да видя, но не видях никой да е отворил двигател и нещата да са се оправили. Затова и не съм сигурен какво целя с мерене на компресия.

                Накрая да питам и 1 глупост, но все пак мечтаенето е без пари: Не може ли да ми е от ауспуха или катализатора- нещо да се стапя и изгаря и то да пуши? Освен утре да я пробвам на студен двигател?
                Last edited by The blue; d.m.y г., 21:32.
                --------------------------------
                Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

                Comment


                • #9
                  Един от проблемите на т.спарка е запушен маслен сепаратор!Намери темите за неговото почистване и свиркай!

                  Comment


                  • #10
                    тва масло дето си карал е супер според мен ако не е менте и според мен неможе да е от маслото ти .. виж както колегата ти каза масления сепаратор дано да се окаже това..
                    alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
                    Fiat punto GT in progress ~200hp

                    Comment


                    • #11
                      На връщане от морето и моята при 150-160 започна да загрява.
                      Оказа се, че се е откачил маркуча преди филтъра и хем влиза горещ въздух, хем и нагнетява въздух.
                      Такова селско турбо хич не е полезно за газова и е обеднявало сместа.
                      Все пак моята е с боксер.
                      За пушенето може да си има и съвсем просто обяснение.
                      Всяко едно масло, след като си изработи ресурса, мотора започва да го яде.
                      Така, че почни с по-лесните неща!
                      Сепаратора, маслото, радиатора, а чак след това се хвърляй на помпи и ремонт на мотора.
                      Успех!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от The blue Покажи съобщение

                        Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil?
                        Mobil не е лошо,евтино е,предишните пъти на 10 000км съм го сменял,дано имаш късмет и да си намериш някое читаво,че моето свърши курс на 4000 км и щеше да прецака двигателя ,та реших да си мина на Селения 20к
                        Alfa 145 1.6 TS Ex
                        Alfa 146 1.4 TS Ex

                        Comment


                        • #13
                          Значи от няколко години карам с масло Castrol GTX Magnetec 10w40. Снабдяването със Selenia ми е проблем и мисля да мина на Mobil? Антифризът ми е Selenia Paraflu, син.

                          Аз, за това минах на 5w40 YACCO.
                          Дори и след малко градско натискане в червеното и от ауспуха започваше да пуши и да мирише на масло.
                          Представителите на YACCO се намират в Гагарин.
                          146 1.6V TS. 147 1.9 JTDmsigpic

                          Comment


                          • #14
                            Не пробвай с мобил,страхотно менте е!Взимахме го от Омникар,Делвак 15w40 за камиони,дълги години и покрай това че сме клиенти ни направиха 35% отстъпка за всички продукти на Омникар.Въпреки че за камион му дават да се кара 35 000,още на 8-9000 почваше да гори по литър на седмица.Мой познати се подлъгаха заради остъпката която имам,пробваха на колите си кой каквото му според двигателя и се разочароваха.Единствено 5w40 за бензин се държи адекватно.Всички други след 5000 километра почват да горят.Това за мен е масло без никакъв ресурс.

                            SRS,Esso,Totall,Castrol мога да ви взема но със 30% отстъпка от вносителя.В петък взех за приятел Totall 10w40,4 литра на 38 лева тубата.


                            Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                            Comment


                            • #15
                              С оглед на това което казахте и темите към които ме насочихте, схванах програмата и последователността, която трябва да се направи така:

                              за да не пуши и харчи масло:
                              - почистване маслен сепаратор
                              - почистване отдушник картерни газове
                              - смяна масло, тоя път Селения, за да е сигурно, че не е от маслото
                              - смяна гумички на клапаните
                              - смяна сегменти

                              за да не загрява:
                              - оглеждане на въздухопроводите
                              - измиване на радиатор
                              - смяна водна помпа

                              Само за масления сепаратор, не разбрах трябва ли да махна пластмасовия капак на двигателя, за да стигна до правоъгълната кутия, в която е той?
                              --------------------------------
                              Алфа Ромео 146 1.6 Т.Спарк '98

                              Comment

                              Working...
                              X